Als eigenaar van een merk of bedrijf of bijvoorbeeld een PR- of marketing medewerker weet je vast dat de kracht van influencers van onschatbare waarde is. Met een content shoot dag haal je namelijk het maximale uit het verspreiden van je merknaam- en boodschap. Door verschillende influencers, zowel groot als klein, uit te nodigen op een mooie locatie kun je de hele dag losgaan met het schieten van mooie content voor je merk. En wanneer je dit goed aanpakt zal hier nog lang over nagepraat worden. Hoe je dit doet? Wij vertellen het je.
Een thema voor jouw content shoot dag: zo maak je indruk
Maak een aantrekkelijk aanbod en bedenk goed wat jouw content shoot dag nou zo onderscheidt van andere merken. Je moet je voorstellen dat een beetje influencer overal en nergens invites voor krijgt, en dus zijn ze selectief. Kijk eens naar het voorbeeld van Hunkemöller: misschien wel hét populairste lingeriemerk. Hun kracht is hun focus op diversiteit én dus hebben ze een groep ambassadeurs met allerlei verschillende maten-, lengten, leeftijden en afkomsten. Ze organiseren regelmatig content shoot days waar ze hun ambassadors voor uitnodigen. Van een kerstdiner in een feestelijk gedecoreerde mansion tot een heuse retreat met yoga-class: nergens draaien ze hun hand voor om. En het werkt.
De juiste groep samenstellen met influencer marketing
Richt je op influencers die passen bij jouw merk en stel met zorg en aandacht een goede gastenlijst samen. Zorg dat je op de hoogte bent van populaire namen op Instagram en TikTok en denk aan persoonlijkheden waarmee je merk en je klant zich kunnen identificeren. Onze tip: ga altijd voor een mix tussen de grotere influencers en de accounts op micro- en macroniveau. Ga voor kwaliteit over kwantiteit en let er goed op dat er goede, mooie en wellicht betekenisvolle content wordt gepost door de mensen die je uitnodigt.De mooiste locatie voor je content shoot dag
Er zijn natuurlijk ontzettend veel mogelijkheden als je het hebt over locaties. Boek eens een fotostudio bij Atelier Oost Amsterdam voor de ultieme contentcreatie. Onze ruimtes bieden niet alleen een prachtig decor voor jouw influencer marketingevenement, maar zijn ook groot genoeg om groepen uit te nodigen. Kies voor The Loft wanneer je een urban cool locatie met neutrale kleuren wilt, of ga voor dreamy pastels en Miami vibes in The Playground. Beiden even indrukwekkend, we promise.
Planning is key
Stel een goede planning op voor de dag. Denk aan tijdslots voor shoots, pauzes om even op adem te komen en te netwerken en een leuke activiteit of attentie rondom jouw product. Misschien ga je na je shoot wel lekker borrelen of nodig je de groep zelf uit om te gaan dineren: ook dit draagt bij aan je merkbinding.
Goodiebags en giveaways
Laat influencers niet naar huis gaan zonder een mooie attentie die ze herinnert aan deze speciale dag. Geef ze je nieuwe product(en) mee of nog beter: zorg dat je er iets gepersonaliseerds van maakt. De meiden van Hunkemöller krijgen bijvoorbeeld na afloop een goodiebag met daarin een aantal mooie sets mee: allemaal uitgekozen in hun maten. Dit nodigt uit om thuis nog even verder te gaan met content maken.
Moedig influencers aan om hun ervaringen live te delen op social media. Creëer een unieke hashtag voor de dag en moedig deelnemers aan deze te gebruiken. Zo vergroot je de online zichtbaarheid en trek je de aandacht van potentiële klanten. Zorg ook dat je meerdere social media managers vanuit je merk inzet, zodat er je kanalen tijdens het event up to date zijn met unieke backstage beelden.